bootstrap modal popup

VÁLTÓZÁR feltörés, tesztek és kérdések

Egy váltózár hatékonyságát - mint minden más biztonsági berendezését is - az határozza meg, hogy az autónk milyen kategóriát képvisel a (fekete) piacon és miért akarják ellopni azt. Felsőkategóriás luxus autó? ... Középkategóriás népautó? ... Ha ellopják, alkatrészenként eladják vagy külföldre viszik egyben?

A sebváltózárral és a beszeszereléssel kapcsolatban mindenkinek van kérdése. Hogyan történik a beszerelés, mennyi időt vesz igénybe, mennyire biztonságos, megvárható-e a szerelés, stb. ... ?

Az alábbiakban ezekre a kérdésekre is megtalálhatja a választ.

VÁLTÓZÁR FELTÖRÉS

Mivel a váltózárat is "csak ember" alkotta ez is valamilyen úton módon szétroncsolható, megrongálható, DE az nem mindegy, hogy mennyi idő alatt, és ez mekkora zajjal jár, milyen eszközökkel, utcán, parkolóban vagy műhely körülmények között, stb... és nem mindegy, hogy a roncsolást követően használható marad-e a váltókulissza vagy sem, lehet-e még egyáltalán váltani?! A váltózár gyártók a konkurencia "harc" miatt igyekeznek - de még inkább rá vannak kényszerítve - minél biztonságosabb zárakat fejleszteni.
A sebváltózár sikere a puszta mechanikában rejlik. Az elektronikus, távirányítós, pageres, transzponderes, GPS-s (IR, GSM Bluetooth, stb.) védelmi eszközökkel szemben, a váltózár nem hidalható át, nem programozható át, nem kikerülhető, nem némítható el és a kódja sem olvasható. Nincs vételi, sem kisugárzott jel ami másolható, zavarható vagy blokkolható lenne.
A váltózárak feladata, hogy minél hosszabb ideig védjék a gépjárművet, ellenálljanak a fizikai, vegyi támadásoknak... és mivel a váltózár tisztán mechanikus védelem, ezért így, ez még mindig az egyik leghatékonyabb időt húzó védelem a mai napig a piacon. Nem csodaeszköz, hanem egy edzett acélból készült biztonsági berendezés, csúcskategóriás biztonsági zárbetéttel, amit a gépkocsi alvázához biztonsági letörő-fejű csavarokkal ill. anyákkal, oldhatatlan kötéssel rögzítünk.
A magas fokú biztonság és a csúcsminőség garantálása érdekében cégünk a Magyarországon forgalomban lévő váltózárak közül a TÜV és ISO szabvánnyal vagy MABISZ minősítésekkel is rendelkező váltózárakat s értékesíti és szereli. Ezek a váltózárak nem csak a mi tapasztalataink alapján kiváló minőségűek és biztonságosak, de megfelelnek a szükséges nemzetközi követelményeknek és elvárásoknak is.

VÁLTÓZÁR TESZT

Minden forgalomban lévő biztonságtechnikai termék (váltózár, kormányzár, kerékőr, ...) elismert tesztelő cégek által (TÜV, MABISZ, TATCHAM, stb.) a feladatuknak megfelelő körülmények között minősített szakemberek által tesztelve lettek és ezek után kapják meg az engedélyeket, a jóváhagyásokat és a minősítéseket.

Tesztek és tévhitek - Gondolkozzunk reálisan
Sokszor napvilágot látnak olyan sufni tesztek, videók - általában rosszindulatú konkurens termékek gyártóitól, forgalmazóitól és hozzá nem értő újságírók tollaiból - amiknek semmi realitás alapja nincsen, kizárólag a másik lejáratását és a saját termékük fényezését szolgálja.
Valóban, ... bármilyen eszközt tönkre lehet tenni, műhelyben, satuban. Szét lehet vágni fleksz-szel, szét lehet fúrni, ráhegeszteni, stb. De az ilyen eszközökkel való támadásnak feltételei vannak. Egyrészt fontos, hogy ezek a gépjármű védelmét szolgálják és nem a satut védik, másrészt egy utcán parkoló autóban ezek a körülmények nem adottak. A beépített védelmek hozzáférhetetlen helyen vannak vagy például egy kormányzár esetében nincsenek szorosan rögzítve mint egy műhelyben, satuban. Nem áll rendelkezésre hálózati feszültség (220V), a sarokcsiszoló (flex) ontja magából a szikrát, kigyullad a kárpit és mindez borzasztó zajjal is jár. Ha ezek a termékek valóban fabatkát sem érnének, nem is maradnának meg az egyre erősödő piacon. Azonban mégis, a mai napig működnek, védenek, komoly teszteken esnek át évről évre, ... ezért bízhatunk bennük. A váltózárak már 1994 óta bizonyítanak.

MIBEN SEGÍTHETÜNK?

06 (20) 429 3609

HOGY MŰKÖDIK A VÁLTÓZÁR?

A váltózár (más nevén sebváltózár vagy sebességváltózár) mechanikus gépjármű védelmi eszköz, ami a gépkocsi sebességváltó karját hátramenetben rögzíti (automatáknál parkoló állásban). Mechanikusan akadályozza meg az előrementi fokozatok kapcsolását, így védi az autót az ellopástól. A váltózárat manuális gépkocsiknál mindig hátramenet, automatáknál parkoló állásban kell rögzíteni. A váltózár a kardán boksz alá rejtve kerül beszerelésre. Használata kulccsal történik.

MEGMARAD A GYÁRI GARANCIA?

Igen. Már kb. 2004 óta a váltózár gyártók ú.n. keretes váltózár konzolt gyártanak. Ezek a zárak típusspecifikusak, ami azt jelenti, hogy már nem egy "univerzális" vaskonzolt kell alakítgatni, illeszgetni. Ezeket a konzolokat már a gépkocsi gyári pontjaihoz tervezték, a váltóboksz formáját és az adott gépkocsi típus sajátosságait figyelembe véve. Így minden beszerelésnél egy pontosan a megadott gépkocsi típushoz tervezett és gyártot váltózár kerül beszerelésre.

MENNYI IDŐ A BESZERELÉS?

Körülbelül 1 óra. Megvárható.
A váltózár beszereléséhez időpontot kell egyeztetni kollégáinkkal telefonon vagy email-ben. A megbeszélt időpontban beszereljük a váltózárat. A beszerelés ideje gépkocsitól függően 40 - 60 perc. Ritka esetben és csak bizonyos típusoknál a beszerelés ennél hosszabb időt is igénybe vehet, de ezt kollégánk már a telefonos egyeztetésnél előre jelzi Önnek, de természetesen ebben az esetben is megvárható a szerelés.

MEGVÁRHATÓ, MEGNÉZHETŐ?

Igen. A szerelést az elejétől a végéig meg lehet nézni, szivesen válaszolunk minden kérdésére. Kérünk azonban minden érdeklődő Ügyfelet, hogy kollégánkat ne akadályozzák a munkájában. Annak érdekében, hogy a szerelés zökkenőmentes legyen és ne akadályozzuk egymást, kérjük ne üljenek be az autóba a szerelés ideje alatt.

HOVA SZERELIK BE A VÁLTÓZÁRAT?

A váltózár vasszerkezetének szerelés e a gépjármű kardánboksza alá, a váltókulisszára történik, oldhatatlan kötéssel, törőfejes csavarok és anyák segítségével. A váltózár szerelése végén csupán egy 35mm átmérőjű "folt" látszik a sebváltó kar közelébe a boksz oldalán, ahová a stiftet kell behelyezni.

HOGYAN KELL HASZNÁLNI?

A sebváltózár mindig hátramenet (automatáknál parkoló) pozícióban rögzíti az autót. Önnek nincs más dolga mint a váltót hátramenetbe rakni és a váltózárat lezárni. A sebességváltó zár nyitásához dugja be a kulcsot, fordítsa el. A váltózárat más egyéb fokozatokban lezárni TILOS, ez a garancia elvesztését jelenti.

SAVAZÁS, FAGYASZTÁS?

Városi legendák

A váltózárrakkal kapcsolatban elterjedt az a városi legenda, miszerint savazással vagy fagyasztással a sebváltózár zárszerkezete nyitható.

Ez nem igaz.

Semmilyen zár nem nyitható ezekkel a módszerekkel. A mai váltózárak csúcskategóriás biztonsági zárakkal vannak ellátva és ezeket nemzetközi biztonság technikai cégek tesztelik évről évre.

A savazásos és fagyasztásos "nyitási technikákat" elektronikus védelmeket értékesítő konkurenciáink találták ki.

Ezúton a nevükben is elnézését kérjük ezekért a marhaságokért.

MI AZ A VÁLTÓZÁR ?

Minden típusú váltózár (sebváltózár, sebességváltózár) hátramenet ("R") ill. automatáknál parkoló ("P") állásban rögzíti a váltókart. Az autó előremenet fokozatai így nem kapcsolhatóak. A sebességváltózár nyitása minden esetben kulccsal történik, lezárásuk azonban eltérő lehet; egyszerűen kézzel (pl. Bearlock váltózár) de kulccsal is lehetséges (Diamondlock váltózár, Construct váltózár). A váltózárakat törőfejes csavarokkal rögzítjük a váltóboksz alá, hogy azt kiszerelni ne lehessen. A rögzítéshez a gyári pontokat használjuk, így fúrás és átalakítás nélkül beszerelhető a zár és a gyári garancia sem sérül. A váltózár konzol a kardánboksz alá rejtve kerül felszerelésre, így csupán a zárszerkezet látható majd a boksz oldalán (egyes típusoknál a tetején).

MELYIK A LEGJOBB VÁLTÓZÁR ?

Erre a kérdésre pontosan nem lehet válaszolni, mivel sok szempontot figyelembe kell venni. Legfontosabb az, hogy Önnek milyen típusú gépkocsija van, milyen váltóval és ebbe melyik váltózár illeszkedik és melyik nyújtja a legmegfelelőbb védelmet. Fontos továbbá, hogy ki használja a váltózárat, vannak-e egyedi kérések, igények. Kollégáink készséggel állnak rendelkezésére, hogy segítsenek eldönteni, melyik az Ön autójának és Önnek a leg megfelelőbb sebességváltó zár.

ÁR GARANCIA

Cégünk, a váltózárakat a gyártók által ajánlott lehető legalacsonyabb áron szereli. Az itt feltüntetett árak fix árak, teljes körű szolgáltatást tartalmaznak. Tartalmazzák az ÁFA-t, a beszerelést és a garanciát is. Áraink rögzített árak, nem a telefonon kitalált gépkocsi típustól függő árak. Nem emelkednek a beszerelés végeztével sem. Amennyiben a mi árainknál kedvezőbb ajánlatot kap ill. olcsóbban találja meg az adott váltózárat beszereléssel együtt az interneten, kérjük küldje el ezt e-mail-ben részünkre, így mi is mindig biztosítani tudjuk Önnek a legjobb árakat és garantáljuk, hogy nálunk olcsóbbat nem talál.

MENNYIDŐ A VÁLTÓZÁR BESZERELÉS?

Igen, a váltózár beszerelés megvárható. 40-60 perc alatt készül el a sebváltózár beszerelése és ezt meg is várhatja, de fontos, hogy a beszerelés ideje a gépkocsi típusától is függ. Ritka esetekben, inkább felső kategóriás gépkocsiknál a szerelés ideje 1,5 - 2 órát is igénybe vehet, de erről már előre, a bejelentkezéskor tájékoztatjuk ügyfeleinket.

A VÁLTÓZÁR ÁRA.

A honlapunkon feltüntetett árak minden esetben bruttó árak. Tartalmazzák az ÁFA-t, a beszerelés költségeit és a garanciát is. Sem a gépjármű típusa, sem a ráfordított szerelési idő nem módosítja ezeket az összegeket. Árainkat mindig a gyártó által ajánlott legalacsonyabb összegen tartjuk, így "olcsóbbat nem talál". Amennyiben talál, kérjük jelezze ezt felénk.

HOGYAN LEHET BEJELENTKEZNI?

Időpontot a leg egyszerűbben telefonon, kollégáinkkal tud egyeztetni. Általában a váltózár beszerelését még aznap, de legkésőbb 1-2 napon belül tudjuk vállalni. Időpontot lehet kérni e-mail-ben vagy a jobb oldalon található adatlap kitöltésével is. Kollégáink legkésőbb 24 órán belül visszahívják Önt a megadott elérhetőségeken. Nyitvatartásunkkal is igyekszünk ügyfeleink időbeosztásához igazodni, így biztosak vagyunk benne, hogy az Ön számára is találunk megfelelő időpontot.

A VÁLTÓZÁR BESZERELÉSE

A nálunk beszerelt váltózárak NEM sértik és NEM érintik a gépkocsi GYÁRI garanciáját, mivel a váltózárat a gyári pontokhoz rögzítjük. Az alvázat NEM fúrjuk és semmilyen módosítás nem történik az autóban. Az autó nem veszíti el sem a gyártó, sem a kereskedő vagy autószalon által biztosított garanciáját.
Mivel a váltózár beszerelése komolyabb szerszám felszereltséget és precizitást igényel (pl., hogy ne zörögjön a boksz) - nem beszélve a mai autók részletgazdag, igényes belsejének megbontásáról - cégünk nem vállal helyszíni beszerelést háznál, utcán, stb. ... felelőtlenség lenne egy váltózárat utcai körülmények között beszerelni. A beszerelést éppen ezért az erre a célra felszerelt műhelyünkben végezzük.
Ha úgy dönt, hogy gépjárművébe váltózárat szeretne szereltetni, vegye fel kollégáinkkal a kapcsolatot, akik készséggel állnak rendelkezésére. A bejelentkezéshez egy időpont szükséges és a gépjármű típusának pontos, részletes egyeztetése (márka, típus, évjárat, cm3, váltó típusa, ...). Ezek után a váltózár márkáját kell kiválasztani, amiben ha kéri, kollégáink szívesen segítenek. Ezt követően el kell jönni műhelyünkbe, a megbeszélt időpontra, ahol beszereljük a váltózárat, amit a helyszínen meg is várhat és ha érdekli, a szerelést végig is követheti. Egy váltózár beszerelése általában körülbelül 1 órát vesz igénybe, de ez természetesen az autó típusától is függ.

A VÁLTÓZÁR BESZERELÉS 3 LÉPÉSBŐL ÁLL

- a középkonzol ill. váltóboksz kiszerelése - először kiszereljük a kardánbokszot és hozzáférhetővé tesszük a váltókulisszát, hogy a váltózárat rögzíteni lehessen, a váltókar köré,
- a váltózár beszerelése - beépítjük a váltózárat, kicseréljük a gyári csavarokat vagy anyákat törőfejesekre amikkel, a zárat a pontos beállítás után, végleges helyén rögzítjük,
- a váltóboksz ill kardán-boksz átjelölése és visszaszerelése - az összeszerelésnél átjelöljük a zár helyét a bokszon, kivágjuk azt, így az összeillesztésnél pontosan minden a helyére kerül. Kipróbáljuk és átadjuk.
Garantáljuk, hogy kollégáink tiszta körülmények között, tiszta szerszámokkal, pontosan dolgoznak azért, hogy Ön elégedetten távozzon tőlünk és szívesen ajánlja szolgáltatásainkat másoknak is.
Ha kérdése van bármely termékünkkel kapcsolatban, szerelésről vagy időpont felől érdeklődik, kérjük vegye fel kollégáinkkal a kapcsolatot. A lehető leggyorsabban visszahívjuk ill. válaszolunk e-mail-ben. Köszönjük, hogy felkeresett minket.

Bearlock váltózár tesztelés

AUTÓLOPÁS

Egy autótolvajnak 5-10 perce van arra, hogy ellopjon egy autót. Képességüket és eszközeiket ugyan naivság lenne alábecsülni, de azért tudjuk, hogy ők is valahol korlátozva vannak, és leginkább az idő terén. És pontosan ezzel a lehetőséggel élve, azaz, az időhúzással tudjuk leghatékonyabban megvédeni autóinkat. Minél TÖBB védelmi eszközt kell kiiktatni és minél NEHEZEBB azokat kiiktatni, annál több időbe telik egy autót ellopni. A váltózár feladata pontosan az idő elhúzása, azaz minél hosszabb ideig álljon ellen a különböző fizikai támadásoknak.

Az gépjárművédelemmel kapcsolatban nagy probléma, hogy az autótulajdonosok nagy része képes milliókat kiadni az autóra, százezreket extrákra, Hi-Fi-re, alufelnire, de védelemre már "nem jut" ... mondván: úgysem az enyémet fogják ellopni ..., dehogynem.

Persze azt, hogy egy autót el fognak-e lopni vagy sem, biztosra nem lehet megmondani, de tisztába kell lennünk azzal, hogy autónk milyen értéket és kategóriát képvisel a tolvajok szemében, és így, ennek ismeretében szereljük fel azt védelemmel. Figyelembe kell venni, hogy az autó "értékét" a következő néhány tényező nagy mértékben befolyásolja - kategóriától függetlenül: pl. hozzávaló alkatrész árak, felszereltség és extrák, tunning, és nem utolsó sorban az elterjedtsége. Példaként négy "csoport" ahova kb. be tudjuk sorolni az autóinkat.

Felső kategóriás új autók, luxus autók, terepjárók (pl: Audi Q7, BMW-k, 7, 8, X5, X6, A8, stb...), ezeket profik viszik rendelésre, jobb ha mindent védelmet bevetünk, + garázs, őr, kutya, casco.

Nagy autók, 0-4 éves korig, jó felszereltséggel (Mondeo, Passat, A6, Volvo S60, stb.) Általában egyben viszik külföldre, sajnos itt a jobb állapotú, komolyabb felszereltségűeket szemelik ki, Érdemes komolyabb elektronikus és mechanikus védelemre is költeni, hogy minél tovább tartson kiiktatni azokat. Motorteret lezárni !!!

Tömegautók, népautók (Opel Astra, Suzuki Swift, Ford Focus, Renault Clio, Skoda Fábia, stb.) Ezeket lopják leginkább, főként az alkatrész miatt, de ezt a kategóriát védhetjük meg a leghatékonyabban, hiszen ezekből úgyis áll az utcában egy másik, amiben kevesebb a védelem mint a miénkben, vagy egyáltalán nincs is. Mindig a könnyebben lophatót autót választják a tolvajok.

Régebbi évjáratú, szinte bármilyen kategóriájú autó (Golf IV., Mazda 626, Passat B5) ... sajnos a megkímélt állapot itt különösen nagy "előny". Ellopják és általában hamis papírokkal újra eladják vagy viszik külföldre. Szereljük fel egyedi elektronikával plusz valamilyen mechanikus védelemmel.

Diamonlock váltózár

Diamondlock váltózár

49.900,- Ft

Bearlock váltózár

Bearlock váltózár

52.900,- Ft

Construct váltózár

Construct váltózár

55.900,- Ft

PERMANENTMARK UV jelölés és gravírozás

Váltózár szerelés mellé csak:

19.500,- Ft

SZIMTECH motortérzár

Váltózár szerelés mellé csak:

31.900,- Ft

McGard kerékőr

Váltózár szerelés mellé csak:

11.000,- Ft

Váltózár szerviz - Aubiz Bt.
1162 Budapest
Ferenc utca 63.B


KAPCSOLAT
Email: info@aubiz.hu,
valtozar@valtozar-szerviz.hu
Tel.: +36 (20) 429 3609

Kérdése van? Időpontot kér?

Keressen fel minket telefonon vagy töltse ki nyomtatványunkat. 

Kollégánk a lehető leghamarabb visszahívja Önt.


Ügyfélszolgálat:

06 (20) 429 3609

Köszönjük érdeklődését, kollégánk hamarosan felkeresi Önt.